Followers

Bunga Bukan Sekuntum, Kumbang Bukan Seekor

0 comments



Angin sepoi-sepoi bahasa bertiup ke arahku, membuatkan aku kesejukan. Aku berdiri, sambil menikmati keindahan taman yang dah lama aku tak kunjungi. Taman yang dipenuhi dengan pelbagai jenis bunga dan kumbang . Bunga apa atau kumbang apa, jangan tanya aku, satu pun aku tak kenal.


Masih ku ingat, ketika kecil dulu di taman inilah tempat aku bermain sembunyi-sembunyi bersama kawan-kawanku. Bila dewasa, taman ini jugalah tempat aku bercinta dan aku namakan 'Taman Cinta'. Setiap orang yang bercinta pasti mempunyai memori yang indah berkaitan cinta mereka, termasuklah tempat yang pernah dikunjungi. Tambah-tambah lagi, jika ungkapan cinta yang pertama dilafazkan di situ. Bila bercakap pasal cinta, ada cinta yang termakbul dan ada juga cinta yang kecundang. Di taman cinta, " Bunga bukan sekuntum , Kumbang bukan seekor". Jadi, tidaklah hairanlah jika ada cinta yang kekal dan ada cinta yang beralih arah. Mengekalkan cinta atau mengalihkan cinta, bukanlah kerja yang mudah kerana banyak rintangan dan dugaannya yang tersendiri. Begitu juga jika ingin memiliki kedua-duanya..cinta baru dan cinta lama. Tapi, tidak hairan jika ada orang yang mampu mengekalkan kedua-duanya.


Pada pemerhatian aku, rasanya tidak ramai perempuan yang sanggup berkongsi kekasih atau suami dengan orang lain. Jadi, andainya dia tahu kekasihnya dah berpunya, mesti cepat-cepat dia tarik diri, tapi hanya mampu tarik diri tapi tak mampu tarik hati dan perasaan. Inilah, kelemahan yang dimiliki oleh kebanyakan insan bergelar perempuan. Adakalanya, sesuatu peristiwa itu disimpan terlalu lama sampai boleh jadi harta karun. Lainlah dengan lelaki, mereka tidak suka memendam perasaan dan mudah menerima kenyataan. Aku, bangga dengan lelaki yang sebegini..

0 comments:

Catat Ulasan

Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
Satu pun jadi lah ! hehe.

Sitemap

 
Copyright © Since 2009-2011 All Rights Reserved. Editer By Saleh Marzuki ☺ Design For Budak Malas Sikat Rambut ☺ Sported By KawanBlogger Yang Mengempakkan Dunia Cyber Anda! ☺ Lisenses From Creative Commons Attribution 3.0 ☺ Penaja Bersama NuffnangAdvertlets Yang Terus Memajukan Belog Ini Ketahap Terbaik Dan Kini Amat Membanggakan ! Hak Cipta Terpelihara ™