Followers

Keburukkan Berblogging

3 comments
Keburukkan blog yang utama ialah:
- Menyampaikan maklumat palsu, fakta salah dan yang juga berunsur fitnah.
- Blog digunakan untuk memburukkan seseorang seperti orang politik, artis dan sebagainya.
- Menyebarkan SPAM iaitu maklumat tak berguna semata-mata untuk untung besar dari iklan di blog.
- Sesiapa boleh menjadi penyamar di blog, iaitu tanpa nama dan gambar.
- Menyebarkan maklumat lucah, porno dan juga fail-fail yang berkaitan dengannya.



1. Membuang masa

ada sesetengah blogger pandai membahagikan masa antara dunia blog dan kehidupan seharian. ada yang sampai 24jam menghadap blog sehingga kan pengurusan diri tidak terurus..


2. Merosakkan bahasa

blog yang merosakkan bahasa adalah blog yang menggunakan perkataan atau singkatan seperti bahasa SMS, tak perlu bagi contoh la ok kerana mesti korang tahu kan. blog ini pun mungkin kadang kala menggunakan singkatan juga.


3. Menjatuhkan maruah

ada blog yang boleh dijadikan teladan dan ada juga blog yang tak boleh di pakai langsung. blog yang tak boleh di pakai langsung ini adalah blog yang suka mengata orang, mencari keburukan orang dan menyebarkan fitnah-fitnah yang bukan2. jika korang ada terbaca blog yang jenis ini batter korang tak payah masuk dah la.

4. menyebabkan sakit dari segi fizikal dan mental

merosakkan mata anda kerana mungkin anda kerap memandang komputer dengan secara berterusan ini menyebabkan mata kita cepat rabun serta akan kerap pening kapala . dan mungkin akan mengalami sakit pinggang ..

3 comments:

Catat Ulasan

Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
Satu pun jadi lah ! hehe.

Sitemap

 
Copyright © Since 2009-2011 All Rights Reserved. Editer By Saleh Marzuki ☺ Design For Budak Malas Sikat Rambut ☺ Sported By KawanBlogger Yang Mengempakkan Dunia Cyber Anda! ☺ Lisenses From Creative Commons Attribution 3.0 ☺ Penaja Bersama NuffnangAdvertlets Yang Terus Memajukan Belog Ini Ketahap Terbaik Dan Kini Amat Membanggakan ! Hak Cipta Terpelihara ™